Karkonoska pętla + GPX

Cześć! Dziś podzielę się z Wami propozycją na weekendową wycieczkę w Karkonoszach. Pokażę przyjemne motocyklowe trasy i widokowe punkty, do których bez problemu dojedziecie motocyklem i będziecie mogli odpocząć podziwiając ładne widoki.

Pętla Karkonoska - opis trasy

Sobotnią 200-kilometrową pętlę Karkonoską zaczynamy od Jeleniej Góry kierując się w stronę Rudawskiego Parku Krajobrazowego. W okolicach miejscowości Kowary przjeżdżamy przez zakręt zwany jęzorem teściowej. Przełęczą Kowarską kierujemy się na południe na przejście graniczne polsko czeskie. Przecinamy drogą 252 sąsiedzkie tereny docierając do Benecko, Hotelu Kubát, w którym robimy przerwę na kawę i deser. Tutaj oczy rozpieszcza przyjemny widok. Za Horni Marsov odbijamy w prawo na Cerny Dul i kontynuujemy jazdę drogą 297 aż do skrzyżowania z drogą 14, gdzie po przejechaniu przez rzekę Elbę znowu odbijamy w prawo w kierunku Lázně Libverda, później przez Nove Mesto pod Smrkem, by wrócić do Polski przez Świeradów znaną drogą 358. Tuż przed Szklarską Porębą przejeżdzamy przez Zakręt Śmierci i tam robimy postój na wojskową grochówkę i kiełbaskę. Jeszcze tylko Michałowice - tam warto zajechać na Złoty Widok. Mijamy piękny Zbiornik Sosnówka i kończymy pętlę za Mysłakowicami. Po kolacji podjechaliśmy jeszcze na Górę Szybowcową w Jeżowie Sudeckim, gdzie są podobno najlepsze zachody słońca. I rzeczywiście, nie żałujemy i gorąco polecamy tę miejscówkę na zwieńczenie dnia spektakularnym zachodem.

Najlepszy punkt w Jeleniej Górze na zachód słońca

50°56'35.7"N 15°44'59.7"E - to jest ten punkt (Góra Szybowcowa, Jeżów Sudecki) - na zakręcie jest zjazd w polną drogę, zobaczcie go na poniższej mapie. Kawałek wyżej od tego punktu widokowego jest kolejny, z którego można zobaczyć panoramę Karkonoszy i Jeleniej Góry.

Kolejnego dnia pokręciliśmy się jeszcze po okolicy, wypiliśmy kawę w fajnym punkcie z widokiem na Śnieżkę (niżej zamieszczę mapkę, bo warto tam sobie zrobić postój). Objechaliśmy Rudawski Park Krajobrazowy - tutaj widoczki były super, czego nie da się niestety powiedzieć o nawierzchni drogi. Asfalt podziurawiony jest dosyć mocno, szczególnie w początkowym etapie, więc trzeba po prostu trochę bardziej uważać by nie uszkodzić koła.

Na wschodniej granicy Parku jest punkt widokowy w Rędzinach z super panoramą - idealne na kanapkę, zdjęcia i odpoczynek:

Ciekawe miejsce jest też w Paprotkach (zobacz w Google Maps), skąd rozwija się panorama na góry i Jezioro Bukówka. Da się do niego dojechać prawie do samej linii wody, ale dużo jest turystów, więc my odpuściliśmy. Niżej zamieszczam obiecaną mapkę do cichej miejscówki, gdzie na ławeczce naładujecie baterie.

Kawa z widokiem na Śnieżkę

Motocykle zaparkowaliśmy tuż przy wjeździe do lasu. Żeby dojść do ławeczek wystarczą Wam jakieś 3 minuty spaceru.

Benecko, Hotel Kubát - To kolejna nasza propozycja odpoczynkowa. Miejscówka z dobrym widokiem, gdzie można napić się kawy i zjeść. W przypadku gorszej pogody jest się gdzie schować nie tracąc na walorach widokowych, bo tak jak zobaczycie na filmiku (od 03:13 min.) - panorama jest bardzo przyjemna.

Villa Nova - nocleg przyjazny motocyklistom

Z czystym sumieniem polecam tę miejscówkę (zobacz na Google Maps). Panie udostępniły nam garaż na motocykle na noc więc spało się lepiej. Z pokoju mieliśmy wieczorami widok na gwieździste niebo, a rano witał nas przepiękny wschód słońca. Kameralny hotelik, wyśmienite śniadania, świeże składniki, ładny salonik na wieczorne pogaduchy przy lampce wina i ustalanie trasy, a wśród gości hotelowych również czterołapy :)